Governance of your IT landscape

Minder druk op IT-afdeling door governance

Minder druk op IT-afdeling door governance

IT-afdelingen vinden het lastig om up to date te blijven met de laatste technologische innovaties en om deze te coördineren met de vraag voor nieuwe oplossingen vanuit de business. De druk op de IT-afdeling om directe ondersteuning te leveren wordt steeds groter. De gedachte is vaak dat de business leading is en dat de IT-afdeling maar moet volgen. Dit vereist een extreme flexibiliteit van de IT-afdeling en in de praktijk gebeurt er dan vaak het volgende:

  • SLA’s worden niet gezien als een signaal tot actie
  • IT wordt niet als een business enabler gezien
  • IT service management staat nog op een te laag prioriteitsniveau

Wat moet er gedaan worden?

Als IT-afdelingen de controle willen houden, moeten ze zich goed voorbereiden op de diverse ontwikkelingen. In deze paper wordt ingegaan op wat de rol van IT Service Management kan zijn vanuit drie invalshoeken: processen, tools en mensen.

Als laatste wordt gekeken naar de organisatie van morgen en welke elementen daarin niet mogen ontbreken, zoals een focus vanuit de IT-afdeling op strategische en business kritische zaken en een volledig geïntegreerde service management-functie.

Lees in deze whitepaper alles over het nemen van de juiste stappen ten aanzien van processen, tools en mensen. Met de juiste combinatie is het mogelijk vanuit de business het hoofd te bieden aan de laatste snelle ontwikkelingen.

Download nu

Download nu dit kennisitem door onderstaand formulier in te vullen.

 

Downloaden: Governance of your IT landscape

Met deze download gaat u akkoord met de Privacy Statement van IT Weekly.

 

Regelmatig de meest interessante whitepapers, webcasts, events en praktijkcases in uw inbox? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief:

Uw inschrijving is geregistreerd. Hartelijk dank voor uw aanmelding.