Kennisportal
Kennisportal is een kennisplatform met een focus op de brede doelgroep Business en IT.

Skype for Business uitrollen binnen uw organisatie

Zo krijgt u ook uw medewerkers mee

Skype for Business is een handig hulpmiddel op de werkvloer, die de bereikbaarheid van collega’s verbetert. Wilt u echt succes hebben met deze tool, dan is het belangrijk dat gebruikers het  nieuwe digitale gereedschap ook echt omarmen. 7 stappen om Skype for Business succesvol uit te rollen binnen uw organisatie.

Zo krijgt u tevreden gebruikers

Wanneer een implementatie van Skype for Business binnen uw organisatie geslaagd is, bepaalt u natuurlijk zelf. Maar in het algemeen kunnen we wel zeggen dat zowel de technische implementatie moet zijn gelukt als de gebruikersadoptie. Het één kan niet zonder het ander.

Risico: schaduw-IT

In de praktijk besteden veel organisaties nog te weinig aandacht aan het functionele aspect van de implementatie. Met als gevolg dat gebruikers de nieuwe software links laten liggen en zelf op zoek gaan naar alternatieven als WhatsApp (voor chatfunctionaliteit) of Teamviewer (voor schermdelen). Schaduw-IT doet zijn intrede en de IT-afdeling verliest de controle.

Stappenplan: Skype for Business succesvol uitrollen

Deze whitepaper beschrijft een stappenplan voor een succesvolle implementatie van Skype for Business. Dit zijn de eerste 3 stappen:

  1. Vertaal eisen en wensen van de eindgebruiker naar werkwijzen binnen Skype for Business
  2. Begin met een proof of concept
  3. De implementatie: het belang van goedwerkende techniek

Meer weten? Download dan de whitepaper!

Whitepaper met tips

In de whitepaper geven wij u tips en trucs om Skype for Business technisch én bovenal functioneel succesvol te implementeren binnen uw organisatie. Als u ook echt wilt dat uw medewerkers profijt trekken uit deze tool, doe dan uw voordeel met de tips uit de whitepaper.